စိတ္ေရာ ကုိယ္ပါ က်န္းမာခ်မ္းသာ၍ ေဘးဘယာကင္းကြာ ေမတၱာတရားျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနနုိင္ၾကပါေစ....



Tuesday, December 22, 2009

မြန္ျမတ္ေသာ စိတ္ထား

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ိဴးတုိင္းရဲ့ စိတ္ထားဟာ မြန္ျမတ္ၾကတယ္လုိ ့ က်မငယ္စဥ္ က သိရွိခဲ့ ဖူးတယ္.. အျမဲတမ္းပဲ ဗုဒၶဘာသာေတြ ျဖစ္ျပီး ရိုင္းလိုက္တာလို ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေျပာသံေလးေတြ ၾကားဖူး တယ္.. တကယ္ပဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းဟာ ယဥ္ေက်းၾကသလား က်မ အဲဒီ့အခ်ိန္တည္းက အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ထပ္ခါ ထပ္ခါ စဥ္းစားဖူးတယ္.. အဲလို ဗုဒၶဘာသာေတြ ျဖစ္ျပီး ရိုင္းလိုက္တာလို ့ ေျပာလုိက္ေတာ့ အျခား ဘာသာ ၀င္ေတြက ဘာျဖစ္သြားမလဲ… တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အျခားဘာသာ၀င္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏွလံုးသားမွာ မြန္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားေလးရွိမွသာ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူသားတဦးျဖစ္မွာပါ….။

က်မတို ့ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ ့ကေတာ့ အထူးတလည္ကို ေစာင့္ထိန္းသင့္ပါတယ္..က်မအခုက်မတို ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အထူးေစာင့္ထိန္းသင့္တယ္လုိ ့ေျပာေနၾကတဲ့ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ အျခားဘာသာ၀င္ ေတြဟာ လည္း ငါတို ့ဘာသာ၀င္ေတြဟာ ယဥ္ေက်းသူေတြ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္လို ့မေျပာေနဘူးလို ့ က်မတို ့မသိ နုိင္ပါ ဘူး။

က်မတို ့ကမၻာၾကီးဟာ တုိးတတ္လာတာနဲ ့အမွ် က်မတို ့ ျမန္မာလူမ်ိဴး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ လည္း ေခတ္မီ တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးနဲ ့အတူ ယဥ္ေက်းမွဳ ပ်က္သုဥ္းမွဳဆီ ဦးတည္လာပါေတာ့တယ္.. ယဥ္ေက်းမွဳ နဲ ့ တဆက္တည္းမွာပဲ ျဖဴစင္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဴး ဗုဒၶဘာသာႏြယ္၀င္တို ့ရဲ့ စိတ္ထားေတြဟာလည္း အေရာင္ေျပာင္းမွု ေတြ ျဖစ္လာပါတယ္.. ေမတၱာေတြ ပ်က္လာၾကတယ္.. ၀န္တုိစိတ္ေတြ မ်ားလာၾကတယ္.. နုိင့္ထက္စီးနင္းမွုေတြ ေပါလာတယ္….

ယဥ္ေက်းမွုပ်က္သုဥ္းတာဟာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ပ်က္သုဥ္းဖို ့ပါပဲ.. ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ျမန္မာ တို ့ရဲ့ ယဥ္ေက်းမွုဟာ ဗုဒၶ၀ါဒကို အေျခခံထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ.. က်မတို ့ေတြ ယဥ္ေက်းမွဳပ်က္သုဥ္းျပီး အမ်ိဴး ေပ်ာက္ကုန္ေတာ့မွာ.. ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ကြယ္ျပီး အမ်ိဴးေပ်ာက္ကုန္ေတာ့မွာကို လက္ပိုက္ျပီး ၾကည့္ေနရမယ့္
အေနအထားမေရာက္ေသးပါဘူး.. အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါေသးတယ္….။

ဒီလို ယဥ္ေက်းမွဳ ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မွာကို မလုိလားရင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ေပ်ာက္ကြယ္မွာ မလုိလားရင္ ပထမဆံုး လိုအပ္ခ်က္ေလးဟာ စိတ္ထားေလးေတြ ျပဳျပင္ဖို ့ပါ။ က်မတို ့ရဲ့ စိတ္ထားေတြဟာ တကယ္ပဲ ျဖဴစင္ရဲ့လား.. တစံုတခုကို လုပ္ေတာ့မယ္ ေျပာေတာ့မယ္ ျပဳမူေတာ့မယ္ဆုိရင္ တကယ္ပဲ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ စိတ္ထားနဲ ့လား .. ၀န္တုိမွဳသက္သက္နဲ ့လားဆုိတာကို ပိုင္းျခားေ၀ဖန္ရပါမယ္.. သူမ်ားရဲ့ စိတ္ သူမ်ားရဲ့ လုပ္ရပ္ သူမ်ားရဲ့ စကားကို ေ၀ဖန္တာဟာ ေနာက္မွာပါ….. ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ထားကိုသာ မြန္ျမတ္ေအာင္ လုပ္ဖို ့သာ အေရး အၾကီးဆံုးပါ……။

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေတြဟာ ယဥ္ေက်းမွဳ အဆင့္အတန္းနိမ့္ပါးလာတဲ့ ျမန္မာတမ်ိဴးသားလံုးရဲ့ အက်ိဴးကို ငဲ့ျပီး ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမွဳ သင္တန္းေတြ ဖြင့္ေပးပါတယ္.. ငယ္စဥ္အခါ ကေလးဘ၀အရြယ္ တည္းက ကေလး ငယ္ေတြရဲ့ ႏွလံုးသားမွာ ဓမၼေစတီ တည္ထားေပးဖို ့ပါ။ စာအုပ္ေတြထုိင္ ဖတ္ေနရံုနဲ ့ လမ္းဆံုးေနျပီး တကယ္ တမ္းက်ေတာ့ ေျပာသင့္တဲ့ စကား မေျပာသင့္တဲ့ စကားေတာင္ မခြဲျခားနုိင္တဲ့ ရိုင္းစုိင္းတဲ့သူေတြ ျဖစ္မလာေစဖုိ ့ ပါ။

က်မ ဒီလိုေတြ ေျပာေနလို ့ က်မကိုယ္တုိင္ရဲ့ စိတ္ထားကလည္း မြန္ျမတ္ေနလို ့မဟုတ္ပါဘူး.. က်မ ေရးတဲ့ စာေတြက က်မကိုယ္က်မ သတိေပးေနဖို ့လည္း ျဖစ္ပါတယ္.. ျပီးေတာ့ က်မေရးတဲ့စာေတြကို လာဖတ္သူေတြ အေနနဲ ့ နားလည္လက္ခံျပီး အသိေလးတခုေလာက္ ရသြားေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေလးလည္း ပါပါတယ္.. ဒါက စကားမစပ္ေပါ့ေနာ္… :) ဆက္ၾကရေအာင္….

က်မတို ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိတဲ့ နာမည္ကို ခံယူထားသူတုိင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အဆင့္အတန္းကို ကိုယ္စားျပဳ ေနၾကပါတယ္.. က်မတို ့ေျပာတဲ့ စကားတခြန္း က်မတို ့ေရးတဲ့ စာတလံုးဟာ က်မတို ့ကိုးကြယ္ရာ အျဖစ္ထားတဲ့ ဗုဒၶသာသနာကို ကိုယ္စားျပဳေနတာပါ။ သံဃာေတာ္ေတြနဲ ့အဓိက သက္ဆုိင္ေပမဲ့ ဘာသာ၀င္ တဦးခ်င္းစီနဲ ့လည္း သက္ဆုိင္ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကိုးကြယ္ရာဘာသာရဲ့ အဆံုးအမဟာ အဲဘာသာကို ကိုးကြယ္သူရဲ့ စိတ္ကို တည့္မတ္ျပဳျပင္ေပးလုိ ့ပါပဲ..

က်မတို ့ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဴးရဲ့ အဆင့္အတန္းဟာ က်မတို ့ဘယ္လိုျပဳမူတယ္။ ဘယ္လို ေတြးေခၚတယ္။ ဘယ္လုိ ေျပာဆုိတယ္ ဆိုတာနဲ ့ တုိက္ရိုက္ ထိစပ္ေနပါတယ္။ က်မတို ့ ရဲ့ ျပဳမူေတြးေခၚ ေျပာဆုိမွဳေတြဟာလည္း က်မတို ့ရဲ့ ပကတိ ပင္ကို္ယ္စိတ္ထားေလးကေန လာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို ့ရဲ့ စိတ္ဓါတ္ေလးေတြ မြန္ျမတ္ပါမွ က်မတို ့ရဲ့ ဗုဒၶဘာသာ အဆင့္အတန္း၊ လူမ်ိဴးအဆင့္အတန္းကို က်မတို ့ ျမွင့္တင္ နုိင္မွာပါ။ နဂိုတည္းက ျမင့္မား ျပီးျဖစ္တဲ့ က်မတို ့ရဲ့ ဘာသာ ၊ လူမ်ိဴး အဆင့္အတန္းေတြဟာ က်မတို ့ ေတြေၾကာင့္ နိမ့္ပါးသြားတယ္ဆုိတဲ့ အျဖစ္ မ်ိဴး အေရာက္မခံဘဲ ျမင့္မားလာရတယ္ဆုိတဲ့ အျဖစ္ေလးနဲ ့ က်မတို ့ ေတြ ျမန္မာလူမ်ိဴးဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ပီသ လုိက္ၾကရေအာင္ေနာ္…. စိတ္ထားေလးေတြ မြန္ျမတ္ဖု ိ့ လိုလာပါျပီ ရွင္….
စိတ္ကိုလည္းျပင္ရုပ္လည္းျပင္၊ျပင္ဆင္တုိင္းရျပဳတုိင္းလွ၊သုခနိဗၺာန္ တုိင္လိမ့္မယ္ ။

ထိပ္ထား


3 comments:

winmyint said...

က်မ ေရးတဲ့ စာေတြက က်မကိုယ္က်မ သတိေပးေနဖို ့လည္း ျဖစ္ပါတယ္.. ျပီးေတာ့ က်မေရးတဲ့စာေတြကို လာဖတ္သူေတြ အေနနဲ ့ နားလည္လက္ခံျပီး အသိေလးတခုေလာက္ ရသြားေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေလးလည္း ပါပါတယ္..
------------------
ေကာင္းမြန္တဲ့သတိေပးႏွင့္ မြန္ျမတ္တဲ့ဆႏၵကို ေလးစားဂုဏ္ယူပါတယ္ညီမ..
က်န္းမာစြာျဖင့္ ကိစၥ(မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ရေသာအရာ) ကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေစ...

ေႏြဆူးလကၤာ said...

အနာဂတ္သိပၸံပညာရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မယ့္ ကိုးကြယ္ရာဘာသာတစ္ခု ရွိခဲ႔မယ္ဆိုရင္ အဲဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ အိုင္းစတိုင္းက ေျပာဖူးပါတယ္

Unknown said...

ထိပ္ထားေရ
အားပါးတရဖတ္သြားတယ္