စိတ္ေရာ ကုိယ္ပါ က်န္းမာခ်မ္းသာ၍ ေဘးဘယာကင္းကြာ ေမတၱာတရားျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနနုိင္ၾကပါေစ....



Tuesday, April 27, 2010

ျမတ္ဗုဒၶ (၁)

ဒီေန႕ေတာ့ ပထမဆံုးအပိုင္းျဖစ္တဲ့ “ျမတ္ဗုဒၶ” ထဲကေန ဒီေန႕အတြက္ က်မ အခ်ိန္ရသေလာက္ မနည္းမမ်ားတဲ့ စာေလးေတြ ကို ရိုက္ျပီး ပို႕စ္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီေန႕တင္တာကေတာ့ အားလံုးသိျပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဖတ္ရႈရင္းနဲ႕ သဒၵါတုိးလည္း ကုသိုလ္တခုရတာေပမို႕ တင္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုးပဲ သဒၵါတရားပြားမ်ားနုိင္ၾက ပါေစရွင္……
ျမတ္ဗုဒၶ (၁)
ခရစ္သကၠရာဇ္ ၆၂၃ ဘီစီ၊ ေမလ။ လျပည့္ေန႕၌ နီေပါနိုင္ငံလုဗၺနီေဒသတြင္ သိဒၶတၳ ေဂါတမ အမည္ရွိေသာ အိႏၵိယသက်မင္းသားေလးကို ဖြားျမင္ေတာ္ မူ၏။ ဤမင္းသားသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အၾကီးက်ယ္ဆံုး ဘာသာေရး ဆရာျဖစ္လာရန္ ကံဇာတာ ပါလာသူျဖစ္၏။ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ၏ ရင္ခြင္တြင္ ၾကီးျပင္းလာျပီးလွ်င္ မင္းသားတဦး တတ္သင့္သည့္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာတုိ႕ကို သင္ယူ၏။ သက္ေတာ္ ၁၆နွစ္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ ယေသာ္ဓရာမင္းသမီးကုိ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျပီးလွ်င္ သားေတာ္တပါးထြန္းကားလာ၏။ သူ၏ေလးေလး နက္နက္ ေတြးေခၚတတ္ေသာ သဘာ၀ႏွင့္ အကန္႕အသတ္မရွိသည့္ အၾကင္နာတရားတုိ႕သည္ သူ႕အား ဘုရင့္ မိသားစု၏ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ စည္းစိမ္၏သာယာမႈမ်ားကုိ ၾကာရွည္စြာ ခံစားမႈ မျပဳပါ။ သူသည္ ဆင္းရဲဒုကၡ ကိုမသိပါ။ သို႕ေသာ္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနၾကေသာ လူသားမ်ားအတြက္ နက္ရိႈင္းစြာ သနားၾကင္နာျခင္းကို သူခံစားမိသည္။ အထြတ္အထိပ္ေရာက္ေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာနွင့္ ၾကီးပြားေအာင္ျမင္မႈ အၾကား၌ ေနထုိင္ရပါ ေသာ္လည္း ၀မ္းနည္းပူေဆြးျခင္း စသည့္ ဆင္းရဲဒုကၡကို လူသားတုိင္းမလြတ္ၾကမၼာ ခံစားၾကရမည္ကို သူ နားလည္ သေဘာေပါက္လာသည္။ ထုိအခါ ေလာကီေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ မ်ားစြာနွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာ နန္းေတာ္ၾကီး သည္ အၾကင္နာတရား ျပည့္လွ်မ္းေနေသာ မင္းသားအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ေပ်ာ္ေမြ႕ဖြယ္ရာေနရာ မဟုတ္ေတာ့ေပ။
မင္းသားအဖို႕ နန္းေတာ္မွ ထြက္ခြာရန္အခ်ိန္သည္ ဆိုက္ေရာက္လာေပျပီ။ ကာမဂုဏ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား၏ အနွစ္သာရမရွိ၊ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ျခင္းသေဘာကို သိျမင္လာေသာ မင္းသားသည္ အသက္ ၂၉နွစ္အရြယ္တြင္ပင္ ေလာကီေပ်ာ္ရႊင္မႈအားလံုးကုိ အျပီးအပိုင္ စြန္႕လႊတ္ေလေတာ့သည္။ ရေသ့၊ ရဟန္းတုိ႕၏ ရိုးရွင္းေသာ အ၀ါေရာင္သကၤန္းကို ၀တ္ရံုျပီး မင္းသားသည္ ေငြအသျပာ တျပားတခ်ပ္မွ မပါရွိဘဲ “သစၥာအမွန္တရား” ႏွင့္ “ျငိမ္းခ်မ္းမႈ” ကို ရွာေဖြရန္အတြက္ တဦးတည္း ထြက္ခြာသြားေလသည္။
ဤသုိ႕ ထီးနန္းစည္းစိမ္ကို စြန္႕လႊတ္ျခင္းသည္ ေရွ႕ အစဥ္အလာမရွိခဲ့ေသာ သမုိင္းတြင္သည့္ စြန္႕လႊတ္ျခင္းေပ တည္း။ ထုိ႕အျပင္ သက္ေတာ္ ၾကီးရင့္အုိမင္းမွ ကာမဂုဏ္ကို စြန္႕လႊတ္သည္မဟုတ္။ ေယာက်္ားတဦးအျဖစ္ အရြယ္ေကာင္းတုန္းအခ်ိန္၌ စြန္႕လႊတ္ျခင္းျဖစ္၏။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး၍ လူ႕ေဘာင္မွ ထြက္ခြာျခင္းမဟုတ္၊ သံုးျဖဳန္း၍ မကုန္နုိင္ေအာင္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာလ်က္ စြန္႕လႊတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိေခတ္က ယူဆခ်က္အရ လူတေယာက္သည္ ျပင္းထန္စြာ ျခိဳးျခံေသာဘ၀ကုိ မက်င့္သံုးလွ်င္ သံသရာ၀ဋ္ ဆင္းရဲမွ မလြတ္ေျမာက္နုိင္ေခ်။ ထုိ႕ေၾကာင့္ သိဒၶတၳ ရဟန္းသည္ ျပင္းထန္ေသာ ျခိဳးျခံမႈ အမ်ိဴးမ်ိဴးကို အားသြန္ ခြန္စုိက္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ေလသည္။ သာမာန္လူသားတုိ႕ မက်င့္နုိင္သည့္ ဆင္းရဲပင္ပန္းေသာ ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္ကုိ ဗူးေလးရာ ဖရံုဆင့္သကဲ့သို႕ ပို၍ ပို၍ ျပင္းထန္စြာ က်င့္ကာ သာမာန္လူတုိ႕ထက္ သာလြန္ေသာ အားထုတ္မႈကို ေျခာက္နွစ္ၾကာေအာင္ သူျပဳလုပ္ခဲ့ေပသည္။
သူ၏ခႏၶာကိုယ္သည္ အရိုးစုအေျခနည္းပါးသို႕ ညွိဳးခ်ံဴးသြားသည္။ သူ႕ခႏၶာကိုယ္ကုိ သူပို၍ ညွင္းပန္းေလေလ သူ၏ပန္းတုိင္မွာ သူႏွင့္ ေ၀းကြာသြားေလေလျဖစ္သည္။ သူအားသြန္ခြန္စိုက္ က်င့္ၾကံေသာ ဆင္းရဲပင္ပန္း၍ ေအာင္ျမင္မႈမေပးသည့္ ျခိဳးျခံမႈမ်ားသည္ လံုး၀ဥႆံု အခ်ည္းႏွီးျဖစ္သည္ကုိ သူသိျမင္လာသည္။ မိမိကုိယ္ကို ဆင္းရဲပင္ပန္းေအာင္ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းေသာ အက်င့္ “အတၱကိလ မထာနုေယာဂ” သည္ ခႏၶာကိုယ္ကို အားနည္း ခ်ိနဲ႕ေစလ်က္ စိတ္ဓါတ္စြမ္းအားကိုလည္း ေလ်ာ့နည္းလာေစျခင္းအျပင္ မည္သည့္အျခားအက်ိဴး ေက်းဇူးမွ် မရွိပံုကို သူ၏အေတြ႕အၾကံဳအရ သိဒၶတၳရဟန္းသည္ ျပည့္ျပည္၀၀ တိတိက်က် သိရွိရေလသည္။
ဤတန္ဖိုးမျဖတ္နုိင္ေသာ အေတြ႕အၾကံဳ၏ အက်ိဴးေက်းဇူးေၾကာင့္ သူသည္ မည္သည့္ဆရာသမားမွ ညႊန္ျပျခင္း မရွိေသာ လြတ္လပ္သည့္လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးရန္ သူဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ဤလမ္းစဥ္သည္ မိမိ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ ကာမဂုဏ္လိုက္စားျခင္းဟူေသာ “ကာမသုခလႅိကာနုေယာဂ” အက်င့္နွင့္ မိမိကုိယ္ကို ညွင္းပန္းနွိပ္စက္သည္ “အတၱကိလ မထာနုေယာဂ” အက်င့္တည္းဟူေသာ အစြန္းနွစ္ပါးကို ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ကာမဂုဏ္ခံစားေသာ အက်င့္သည္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ဖြံ႕ျဖိဳးတုိးတတ္မႈကို ေနွာင့္ေနွးေစျပီး၊ မိမိကုိယ္ကို ညွင္းပန္း ေသာအက်င့္သည္ ဉာဏ္ပညာကို အားနည္းေစသည္။ သူကိုယ္တုိင္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္သစ္ကား “မဇၥ်ိမ ပဋိပါဒ” အမည္ရသည့္ အလယ္လမ္းပင္တည္း။ ဤအက်င့္လမ္းသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူသင္ျပ ေဟာေျပာမႈ၏ အဓိကက်ေသာ ၀ိေသသ လကၡဏာတရပ္ျဖစ္လာသည္။

ျမတ္စြာဘုရားတုိ႕သည္ ေလွ်ာက္လွမ္းရန္လမ္းကို ညႊန္ျပေတာ္မူၾက၏။ ထုိလမ္းအတုိင္း ေလွ်ာက္လွမ္း၍ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္နုိင္ေရးအတြက္ ၾကိဳးပမ္းရန္မွာ ကြ်န္ုပ္တုိ႕၏ တာ၀န္သာ ျဖစ္၏။ “သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ သူတပါးတုိ႕အား မွီခိုအားထားျခင္းသည္ အျပဳသေဘာမဆန္ပါ။ မိမိကိုယ္ကုိ မွီခုိအားထားျခင္းသည္သာလွ်င္ အျပဳသေဘာဆန္၏။” သူတပါးတုိ႕အား မွီခုိအားထားျခင္းသည္ မိမိ၏ လံု႕လကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းျဖစ္၏။


ေမတၱာျဖင့္
ထိပ္ထား
(ေခတ္အျမင္နွင့္ ဗုဒၶဘာသာအက်ဥ္း စာအုပ္မွ)

No comments: